La complexitat de canviar un grup electrogen que dona servei a l’R3
Després de quatre dècades de trajectòria al sector de la instal·lació de grups electrògens i un elevat grau d’especialització en la instal·lació de grups en llocs d’allò més complexos, hem tingut l’oportunitat d’aconseguir una nova fita: la instal·lació d’un grup electrogen al túnel Renfe de Mollet del Vallès. Aquest projecte era tot un repte que comportava una elevada complexitat tècnica associada.
El túnel Renfe de Mollet del Vallès forma part del trajecte de la línia R3 de la companyia, que uneix l’Hospitalet de Llobregat amb Puigcerdà passant per Vic. L’R3 connecta Barcelona i l’àrea metropolitana amb el Vallès Oriental, Osona i el Ripollès, un trajecte força complex i incòmode per aquells que el realitzen freqüentment.


En què va consistir la instal·lació del grup electrogen al túnel Renfe de Mollet del Vallès?
Aquest projecte respon al tipus de cas en què cal substituir un grup electrogen pràcticament en desús amb l’objectiu d’instal·lar-ne un de nou que permeti millorar la instal·lació, el bon funcionament de l’equip i aconseguir una major autonomia.
Abans de començar la instal·lació del grup electrogen al túnel Renfe de Mollet del Vallès va ser necessari llogar un grup que pogués utilitzar-se mentre duressin les obres. A partir d’aquí, AGRESA es va encarregar de l’extracció del grup antic i de bona part de la seva instal·lació. En aquest cas, es va decidir aprofitar l’espai que ocupava el grup antic i aquells trossos de la instal·lació que estaven en condicions òptimes amb la intenció de reduir al màxim els costos.
La instal·lació del grup electrogen al túnel Renfe ha comportat unes millores significatives. Ha permès solucionar la deficiència d’entrada d’aire a la sala que existia amb la instal·lació anterior per tal que el grup funcionés de manera correcta i sense restriccions. Pel que fa a la sortida d’aire del grup també hi ha hagut una millora notable: és molt més silenciosa i permet reduir el soroll de l’equip en funcionament a 26 Db, que representa una atenuació de 40 Db en aquest conducte. A més a més, el tanc de combustible extra del grup té una capacitat de 1000 litres.

